Termeni și condiții de cumpărare
1. Definiții, termeni
Termeni și condiții generale – termenii și condițiile generale cuprind suma normelor și procedurilor care reglementează Platforma Big Mama Delivery (website-ul www.bigmama.ro), cât și contractul care guvernează relația dintre Utilizator și Platforma Big Mama Delivery, fiind acceptați de către ambele părți odată cu înregistrarea pe Platforma si bifarea căsuței “Da, sunt de acord cu Termenii și Condițiile Generale”.
Big Mama Delivery – este denumirea comercială a Bertis S.R.L., persoana juridică de naționalitate română, având sediul social în România, Municipiul Sfântu Gheorghe, Strada Ozunului, Nr. 6, Județul Covasna, înmatriculată la Registrul Comerțului cu Nr. J14/476/1992 , având cod de înregistrare fiscală RO 551751.
Utilizator – poate fi orice persoană fizică care are vârsta peste 16 ani sau persoana juridică, care are sau obține acces la Conținut, prin orice mijloace de comunicare puse la dispoziție de către Big Mama Delivery (electronic) sau în baza unui acord de utilizare existent între Big Mama Delivery și acesta și care necesită crearea și utilizarea unui Cont.
Cont – secțiunea din Platformă formată dintr-o adresă de e-mail și o parolă care permite Utilizatorului transmiterea Comenzii și care conține informații despre Utilizator și istoricul acestuia în Platformă (Comenzi). Utilizatorul este responsabil ca toate informațiile pe care le introduce la crearea Contului să fie corecte, complete și actualizate.
Favorite – secțiune din Contul Utilizatorului care permite crearea de Liste cu mâncăruri pe care dorește să le urmărească în vederea efectuării unor eventuale comenzi.
Coșul meu – secțiune din Contul Utilizatorului care permite acestuia adăugarea produselor pe care dorește să le achiziționeze în acel moment sau la un moment ulterior.
Website – magazine online cu produse și servicii, găzduit la adresa www.bigmama.ro.
Platforma - website-ul www.bigmama.ro
Comanda – un document electronic ce intervine ca forma de comunicare între Utilizator și Big Mama Delivery, prin care Utilizatorul transmite către Big Mama Delivery, prin intermediul website-ului, intenția sa de a achiziționa anumite bunuri și servicii de la Big Mama Delivery.
Voucher – înseamnă un cupon valoric cu scop multiplu care poate fi utilizat pe platforma Big Mama Delivery ca o modalitate de rambursare, compensare sau recompensare. Voucherele pot fi folosite ca metoda de plată în platforma Big Mama Delivery, în conformitate cu condițiile de utilizare comunicate de Big Mama Delivery Utilizatorului, numai în cazul în care Utilizatorul a optat pentru plata online a comenzii plasate.
Bunuri și servicii – orice produs sau serviciu pus la dispoziția eventualilor Utilizatori prin intermediul website-ului Big Mama Delivery.
Campanie - acțiunea de a expune în scop comercial, un număr limitat de Produse și/sau Servicii având un stoc limitat și predefinit, pentru o perioadă limitată de timp, stabilită de către Big Mama Delivery din Platforma.
Contract – reprezintă actul încheiat la distanță dintre Big Mama Delivery și Utilizatorul, care nu necesită prezența fizică simultană a celor două părți.
Metoda de plată:
numerar sau cu card bancar la livrarea comenzii;
plată online prin intermediul unui card bancar sau card cu bonuri de masă electronice;
voucher numai în cazul în care Utilizatorul a optat pentru plata online a comenzii plasate.
Plată online cu card bancar sau card cu bonuri de masă – serviciul de plată prestat de către procesatorul de plăți Netopia Payments integrat în Platforma, pus la dispoziția Utilizatorilor prin intermediul Platformei în vederea efectuării unei plăți cu cardul online.
Conținut – reprezintă:
toate informațiile de pe Platforma Big Mama Delivery care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea unui echipament electronic;
conținutul oricărui e-mail sau orice informație comunicată prin orice mijloc electronic și/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil, trimis de Big Mama Delivery către Utilizator prin mijloace electronice și/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil;
orice informație comunicată prin orice mijloc de un angajat al Big Mama Delivery către Utilizator, conform informațiilor de contactare, specificate sau nu de către acesta;
informații legate de Ofertele într-o anumită perioadă.
Document – prezentul Termeni și Condiții Generale.
Comunicări Comerciale - orice tip de mesaj trimis (cum ar fi: e-mail/SMS/telefonic/mobile push/webpush) conținând informații generale și tematice, informații cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care le-ați achiziționat, informații cu privire la ofertele sau promoțiile Big Mama Delivery, informații referitoare la Bunuri și Servicii adăugate în secțiunea “Cont/Coșul meu” sau secțiunea “Cont/Favorite” precum și alte comunicări comerciale cum ar fi cercetări de piață și sondaje de opinie.
Tranzacție – încasarea sau rambursarea unei sume rezultate din vânzarea unui Produs și/sau Serviciu prin intermediul platformei Big Mama Delivery, Utilizatorului.
Specificații – toate specificațiile și/sau descrierile Produselor și Serviciilor așa cum sunt ele precizate în descrierea acestora din platforma Big Mama Delivery.
Consimțământ - consimțământul persoanei vizate înseamnă orice manifestare de voință liberă, specifică, informată și lipsită de ambiguitate a persoanei vizate prin care aceasta acceptă, printr-o declarație sau printr-o acțiune fără echivoc, ca datele cu caracter personal care o privesc să fie prelucrate. Regulamentul (UE) 2016/679 stabilește că prelucrarea datelor minorilor pe bază de consimțământ va fi legală doar dacă minorul care și-a dat consimțământul are cel puțin 16 ani.
Prin accesarea Platformei și crearea voluntară a unui profil, toți Utilizatorii recunosc și acceptă în mod expres și fără ambiguitate prezenții Termeni si condiții, precum și politica de confidențialitate – art. 9 și politica privind fișierele cookie – art. 13.
2. Documente contractuale
2.1. Prin înregistrarea unei Comenzi pe website-ul Big Mama Delivery, Utilizatorul este de acord cu forma de comunicare (e-mail sau telefonic) prin care Big Mama Delivery își execută operațiunile comerciale.
2.2. Confirmarea Comenzii are loc în momentul preluării și informării Utilizatorului de către Big Mama Delivery prin instrumentele puse la dispoziție prin Platforma. Notificarea primită de către Utilizator pe e-mail în urma efectuării Comenzii nu are rol de acceptare a Comenzii, ci de informare. Notificarea se poate face atât electronic (e-mail), cât și telefonic.
2.3. Contractul dintre Big Mama Delivery și Utilizator se consideră încheiat în momentul preluării comenzii de către Big Mama Delivery, din platforma Big Mama Delivery, în vederea pregătirii acesteia pentru expedierea către Utilizator.
2.4. Documentele și informațiile produselor puse la dispoziție de către Big Mama Delivery pe platforma Big Mama Delivery vor sta la baza încheierii Contractului la distanță.
3. Politica de vânzare online
3.1. Orice Utilizator poate accesa platforma Big Mama Delivery în vederea efectuării unei Comenzi. Pentru motive justificate, Big Mama Delivery își rezervă dreptul de a aplica măsuri care pot conduce până la suspendarea Utilizatorului în Platforma sau restricționarea accesului Utilizatorului în vederea efectuării unei Comenzi și/sau la unele modalități de plată acceptate, în situația în care:
Utilizatorul încalcă prezenții Termeni și condiții.
Utilizatorul abuzează de Platforma Big Mama Delivery sau provoacă orice prejudiciu Platformei Big Mama Delivery.
Există suspiciuni rezonabile ca Utilizatorul a comis acte frauduloase atunci când a utilizat Platforma Big Mama Delivery.
Măsurile aplicate vor fi comunicate Utilizatorului prin intermediul contului din Platforma Big Mama Delivery sau prin alte mijloace de comunicare disponibile. Utilizatorul se poate adresa la adresa de e-mail info@bigmama.ro, în vederea informării cu privire la motivele care au condus la aplicarea măsurilor mai sus menționate. Unui Utilizator restricționat sau suspendat îi este interzis să creeze un cont nou pe Platforma Big Mama Delivery sub altă adresa de e-mail.
3.2. Big Mama Delivery poate publica pe website informații despre Produse și Servicii ale Big Mama Delivery, într-o perioadă determinată de timp și cu limita stocurilor disponibile, când este cazul.
3.3. Toate tarifele aferente Produselor și Serviciilor prezentate pe Platforma sunt exprimate în lei (RON) și includ T.V.A.
3.4. În cazul plăților online Big Mama Delivery nu sunt/nu pot fi făcuți responsabili pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Utilizator, incluzând dar nelimitându-se la comisioanele de conversie valutară aplicate de către banca emitentă a cardului acestuia, în cazul în care moneda de emitere a acestuia diferă de RON. Responsabilitatea pentru această acțiune o poartă numai Utilizatorul.
3.5. Toate informațiile folosite pentru descrierea Produselor și/sau Serviciilor disponibile pe Platforma (imagini statice/dinamice/prezentări multimedia/ etc.) nu reprezintă o obligație contractuală din partea Big Mama Delivery, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.
3.6. Pentru clasificarea, ordonarea, sortarea și afișarea rezultatelor unei căutări în Platforma Big Mama Delivery, sunt folosiți anumiți algoritmi care determină rezultatele căutărilor într-un mod nearbitrar.
Principalii parametri în baza cărora sunt afișate rezultatele unei căutări a produselor din Platforma Big Mama Delivery sunt:
Relevanța textului pentru căutarea în cauză (potrivirea dintre termenul de căutare și datele produselor: titlu, descriere, categorii, specific)
Numărul total de comenzi
Numărul total de vizualizări al paginii de produse
Numărul total de adăugare de produse în coș
4. Comanda
4.1. Utilizatorul poate efectua Comenzi pe website prin adăugarea Produselor și/sau Serviciilor dorite în coșul de cumpărături, urmând a finaliza Comanda prin selectarea metodei de plată dorite, indicate expres. Odată adăugat în coșul de cumpărături, Produsul și/sau Serviciul este disponibil pentru achiziție, în măsură în care este disponibil în stoc. Adăugarea Produsului și/sau Serviciului în coșul de cumpărături și nefinalizarea Comenzii atrage neînregistrarea comenzii și implicit nici rezervarea automată a Produsului/Serviciului.
4.2. Bunurile și Serviciile achiziționate de pe Platforma Big Mama Delivery sunt destinate numai consumului propriu, Utilizatorul declarând pe propria răspundere că acestea nu sunt achiziționate pentru revânzare.
4.3. Pentru plasarea unei comenzi care conține produse pentru care legislația în vigoare impune vârsta minimă de 18 ani, în vederea achiziționării acestora, Utilizatorul declară pe propria răspundere că respectă prevederile legale, la momentul achiziției. Big Mama Delivery poate verifica respectarea prevederilor legale de către Utilizator, inclusiv în momentul livrării. În situația constatării nerespectării prevederilor legale în vigoare, comanda se poate anula. Prin finalizarea Comenzii, Utilizatorul consimte că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumpărare, sunt corecte, complete și adevărate la data plasării Comenzii. Odată cu finalizarea Comenzii, Utilizatorul consimte că Big Mama Delivery poate sa îl contacteze, prin orice mijloc disponibil, în orice situație în care este necesară contactarea Utilizatorului.
4.4. Anularea comenzii - Prevederi speciale pentru comenzile plasate pe Platforma Big Mama Delivery:
4.4.1. În cazul în care se dorește anularea unei comenzi, Utilizatorul trebuie să contacteze imediat Big Mama Delivery prin e-mail sau telefonic și să declară “Anularea comenzii”. Dacă Big Mama Delivery nu a preluat comanda sau a preluat-o însă acceptă anularea, nu se aplică nicio taxă suplimentară de anulare. Dacă Big Mama Delivery refuză anularea comenzii din cauza faptului că produsele sunt în curs de preparare, au fost complet preparate și/ sau comanda este în proces de livrare către locația Utilizatorului, aceasta nu poate fi anulată. Comenzile deja expediate nu vor fi rambursate, cu excepția situației în care există o culpă dovedită a Big Mama Delivery. În situația în care comanda expediată este o comandă cu plată pe loc, pentru limitarea prejudiciilor cauzate a Platformei, metoda de plată pe loc va fi indisponibilă Utilizatorului pentru o perioadă de maxim 120 de zile.
4.4.2. În cazul în care anularea a fost solicitată la timp și Big Mama Delivery a acceptat anularea comenzii, Big Mama Delivery va rambursa suma în maximum 14 (paisprezece) zile de la data informării de către Utilizator asupra deciziei sale de retragere din Contract conform art. 4.8.3.
4.5 Big Mama Delivery își rezervă dreptul de a anula o comandă dacă produsul nu este disponibil pentru livrare. În cazul în care comanda anulată este achitată, se va înregistra restituirea sumei.
4.6 Big Mama Delivery poate anula Comanda efectuată de Utilizator, în urma unei notificări prealabile adresate Utilizatorului, fără nicio obligație ulterioară a vreunei părți față de cealaltă sau fără ca vreo parte să poată să pretindă celeilalte daune-interese și în următoarele cazuri:
neacceptarea de către banca emitentă a cardului Utilizatorului, a tranzacției, în cazul plății online;
invalidarea tranzacției de către posesorul de cardul agreat de Big Mama Delivery, în cazul plății online;
datele furnizate de către Utilizator pe website sunt incomplete și/sau incorecte.
4.7. Returnarea - Prevederi speciale pentru comenzile plasate:
4.7.1. Dacă după livrare se constată existența unor produse lipsă, neconforme sau deteriorate vă rugăm să notificați Big Mama Delivery prin modalitățile puse la dispoziție prin Platforma. În cazul lipsei conformității Produselor livrate, puteți solicita înlocuirea produsului acestuia. Luând în considerare normele legale, returnarea nu este acceptată pentru alimentele gătite sau pentru produsele susceptibile a se deteriora sau expira rapid.
4.7.2. Pentru a putea evalua gravitatea situației, va fi necesar să ne transmiteți dovada neconformității (poze, înregistrări video, etc.). În funcție de gravitatea situației și dacă se va constata că reclamația dumneavoastră este întemeiată veți avea dreptul, după caz, la înlocuirea Produsului (acolo unde este posibil) sau rambursarea totală sau parțială a contravalorii Comenzii.
4.8. Prevederi generale de anulare și retur
4.8.1. Utilizatorul are dreptul să se retragă din Contract, așa cum este reglementat de OUG 34/2014, respectiv să renunțe la un serviciu sau să returneze un produs comandat prin intermediul Platformei Big Mama Delivery, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de livrare, în termen de 14 zile calendaristice de la:
ziua în care Utilizatorul intră în posesia fizică a ultimului produs– în cazul în care printr-o singură comandă sunt comandate produse multiple care vor fi livrate separat;
ziua în care Utilizatorul intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese.
4.8.2. În cazul în care Utilizatorul dorește să solicite retragerea din Contract, acesta va comunica decizia sa către Big Mama Delivery, printr-o declarație neechivocă trimisă prin una dintre modalitățile de comunicare puse la dispoziție de către Big Mama Delivery sau afișate pe website-ul acestuia.
4.8.3. În cazul în care Comanda este achitată, Big Mama Delivery va rambursa suma în maximum 14 (paisprezece) zile de la data informării de către Utilizator asupra deciziei sale de retragere din Contract. Suma va fi returnată după cum urmează:
pentru comenzile achitate cu card bancar, prin restituire în contul din care a fost efectuată plata sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
pentru comenzile achitate pe loc la livrare, prin restituirea contravalorii produsului în contul bancar transmis de Utilizator sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat.
4.8.4. În cazul în care unul dintre Produse și/sau Servicii este indisponibil, Big Mama Delivery va contacta Utilizatorul în vederea propunerii unor alternative cu privire la comanda plasată. În cazul în care Utilizatorul nu este de acord cu alternativele propuse de Big Mama Delivery, comanda va fi anulată. De asemenea, dacă Produsul și/sau Serviciul nu este disponibil, iar Utilizatorul nu va putea fi contactat, Big Mama Delivery va anula comanda.
4.8.5. Big Mama Delivery va putea amâna rambursarea sumei până la primirea bunurilor vândute sau până la primirea unei dovezi conform căreia acestea au fost expediate, în cazul în care nu s-a oferit să recupereze el însuși bunurile (se va lua data cea mai recentă).
4.8.6. Pentru reclamațiile referitoare la neconformitatea comenzii, acestea trebuie făcute în maximum 2 ore de la primirea comenzii, la adresa de e-mail voceaclientului@bertis.ro.
4.8.7. Reclamațiile referitoare la comenzile plasate prin Big Mama Delivery, pentru care Utilizatorul reclamă lipsa produselor comandate, vor fi însoțite de dovada primirii pachetului și de bonul fiscal.
4.8.8. În cazul în care Utilizatorul dorește să solicite retragerea din Contract acesta va trebui să urmeze pașii prevăzuți în politica de retur.
4.9. Metoda de plată pe loc poate fi indisponibilă în anumite situații care vor fi semnalate Utilizatorului în Platformă, în baza unor motive tehnice a Platformei Big Mama Delivery.
5. Alte excepții de la dreptul de retragere
5.1. Sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract următoarele:
Contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Utilizatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul la retragere după executarea completă a Contractului de către Big Mama Delivery.
Furnizarea de produse și/sau servicii al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară pe care Big Mama Delivery nu le poate controla și care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere.
Furnizarea de produse confecționate după specificațiile prezentate de Utilizator sau personalizate în mod clar.
Furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid.
Furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de Utilizator.
Furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.
6. Livrarea produselor/serviciilor
6.1. Onorarea comenzii se efectuează într-un interval de 30-90 minute, deoarece toate produsele sunt preparate imediat după preluarea comenzii. Numărul comenzilor în așteptare sau cantitatea ridicată a produselor comandate cresc timpul de așteptare tipic de 40 de minute.
6.2. Livrarea produselor comandate prin intermediul Platformei Big Mama Delivery se face într-unul din modurile expuse mai jos, puse la dispoziție de către Utilizator. Utilizatorul este cel care alege modalitatea de livrare, odată cu plasarea comenzii, în intervalul orar stabilit de către Big Mama Delivery. Accesul Utilizatorilor la Platforma Big Mama Delivery în vederea creării unui cont Big Mama Delivery este gratuită.
6.3. După finalizarea procedurii de comandă și alegerea modalității de livrare de către Utilizator, Big Mama Delivery acceptă comanda și o va trimite spre preparare, ulterior preparării pregătind coletul pentru livrare. În cazul în care Big Mama Delivery decide să nu accepte comada, se obligă să anunțe Utilizatorul în cel mai scurt timp, informându-l cu privire la motivele care stau la baza neacceptării comenzii.
6.4 Modalitățile de livrare a comenzilor, puse la dispoziția Utilizatorului de către Big Mama Delivery pot fi:
6.4.1. Livrare la domiciliu – se realizează de către Big Mama Delivery prin mijloace proprii de livrare. În situația în care Big Mama Delivery livrează la domiciliu prin mijloace proprii de livrare, zonele de livrare pot să varieze în funcție de timpul necesar pentru pregătirea comenzii sau condițiile de trafic, condițiile meteo, precum și orice alți factori sau împrejurări neprevăzute. Taxele de livrare sunt afișate în tabelul următor:
Snippet #delivery-table
Campaniile organizate în Platforma având ca obiect beneficii oferite Utilizatorilor privind taxa de livrare sunt semnalizate corespunzător.
6.3.2 Ridicare personală – Produsele vor fi comandate online, prin intermediul website-ului sau, iar comanda va fi ridicată personal de la locația Big Mama Delivery, în timpul estimat și comunicat Utilizatorului, în momentul finalizării comenzii.
6.4. Detalierea procedurii de livrare la domiciliu:
6.4.1. După finalizarea comenzii, Big Mama Delivery se ocupă de prepararea și pregătirea comenzii, în vederea livrării acesteia la adresa specificată de Utilizator, respectând timpul estimativ de livrare.
6.4.2. În cazul în care termenul estimativ de livrare nu poate fi respectat, Big Mama Delivery va informa Utilizatorul, folosind una din modalitățile de comunicare prezentate mai sus.
6.4.3. Riscul de pierdere sau deteriorare al produselor este transferat Utilizatorului în momentul în care acesta, sau o terță persoană desemnată de acesta, alta decât livratorul, intră în posesia fizică a produselor.
6.4.4. Din momentul confirmării comenzii de către Big Mama Delivery, Utilizatorul va fi anunțat de timpul estimativ de livrare, prin SMS. Acest timp estimativ de livrare poate să varieze în funcție de timpul necesar pentru pregătirea comenzii sau condițiile de trafic, condițiile meteo, precum și orice alți factori sau împrejurări neprevăzute care nu pot fi controlate de către Big Mama Delivery.
6.4.5. Adresa de livrare setată în platforma Big Mama Delivery nu poate fi modificată pentru o comandă aflată în curs. În cazul în care Utilizatorul a plasat o comandă la o adresă de livrare eronată sau în cazul în care acesta dorește livrarea la o altă adresa față de cea trecută în comandă plasată, acesta va trebui să contacteze Big Mama Delivery.
6.4.7. Dacă Utilizatorul nu se află la adresa de livrare setată în platforma Big Mama Delivery pentru comanda aflată în curs, Livratorul va apela telefonic Utilizatorul de maxim două ori, la interval de 5 (cinci) minute. Comanda va fi anulată în cazul în care Utilizatorul nu răspunde la apelurile telefonice, iar contravaloarea comenzii nu va fi rambursată. Big Mama Delivery nu acceptă nicio răspundere referitoare deteriorarea sau expirarea produsului pentru care livrarea a fost întârziată din culpa Utilizatorului. În situația în care comanda expediată este o comandă cu plată pe loc, pentru limitarea prejudiciilor cauzate Platformei, metoda de plată pe loc va fi indisponibilă Utilizatorului pentru o perioadă de maxim 120 de zile.
7. Plata
7.1. Prețurile Produselor și Serviciilor afișate în cadrul website-ului www.bigmama.ro include T.V.A conform legislației în vigoare.
7.2. Prețul, modalitatea și termenul de plată sunt specificate în fiecare Comandă plasată. Utilizatorul va primi pe e-mailul asociat contului, o factură pentru Produsele și/sau Serviciile livrate, obligația Utilizatorului fiind să furnizeze toate informațiile necesare emiterii facturii conform legislației în vigoare.
7.3. Pentru o comunicare corectă a facturii Comenzii, Utilizatorului îi revin obligațiile de a-și actualiza ori de câte ori este cazul datele din Contul său și de a accesa informațiile și documentele aferente fiecărei Comenzi, existente în Cont.
Prin trimiterea Comenzii, Utilizatorul își exprimă acordul să primească toate detaliile de facturare în format electronic, pe adresa de e-mail asociată contului de pe care a efectuat Comanda.
7.4. Metoda de plată:
numerar sau cu card bancar/cu bonuri de masă la livrarea comenzii;
plată online prin intermediul unui card bancar sau card cu bonuri de masă electronice;
voucher numai în cazul în care Utilizatorul a optat pentru plata online a comenzii plasate.
7.4.1. Plată online cu card bancar sau card cu bonuri de masă – serviciul de plată prestat de către procesatorul de plăți Netopia Payments integrat în Platforma, pus la dispoziția Utilizatorilor prin intermediul Platformei în vederea efectuării unei plăți cu cardul online.